Витяг із річного плану ліцею
Відповідно до Порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 року №872, лист Міністерства освіти і науки України від 30.08.2021 № 1/9-436 «Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році»., на підставі висновку комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини від 30 червня 2021 року № ІРЦ-85966/2021/253828, з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство на початку 2022-2023 навчального року в школі було продовжено роботу класу з інклюзивним навчанням для учня 7 класу Євчак Маташ Михайлович.
Основними завданнями інклюзивного навчання в школі є:
– здобуття дітьми з особливими освітніми потребами відповідного рівня освіти у середовищі однолітків згідно з Державним стандартом загальної середньої освіти;
– забезпечення різнобічного розвитку дітей, реалізація їх здібностей;
– забезпечення диференційованого психолого-педагогічного супроводу;
– створення позитивного мікроклімату у закладі загальної середньої освіти з інклюзивними формами навчання, формування активного міжособистісного спілкування дітей з особливими потребами з іншими учнями;
– надання консультативної допомоги сім’ям, які виховують дітей з особливими освітніми потребами та залучення батьків до розробки індивідуальних програм навчання.
По школі видано наказ № 81 від 31.08.2022 р. про продовження роботи класу з інклюзивною формою навчання, продовжено роботу асистента учителя Євчак О. А. і класного керівника Сокач І. Ф., яка звільнилась у грудні 2022 року. На посаду класного керівника прзначено Макогін Я. Ж. у січні 2023 року.
Всього в класі станом на кінець навчального року навчається 12 учнів.
Робочі навчальні плани складені на основі типових навчальних планів з урахуванням індивідуальних особливостей дітей з особливими потребами. Навчання здійснювалося за програмами та посібниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки України для загальноосвітніх навчальних закладів. Розроблені індивідуальні навчальні плани з урахуванням висновків ПМПК. Розклад уроків складений з урахуванням динаміки працездатності особливої дітини з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог.
Відповідно до висновку ІРЦ у школі створено команду супроводу та розроблене положення про її роботу. Членами команди супроводу та за згодою Євчак О. А., мамою дитини, у школі розроблено індивідуальну навчальну програму, яка затверджена керівником закладу. Метою індивідуального планування є розроблення комплексної програми розвитку дитини, яка допоможе пристосувати середовище до її потреб; надання додаткових послуг та форм підтримки; організація спостереження за динамікою розвитку учня. При складанні індивідуальної програми враховано відповідність вимог навчальної програми та методів з потенційними можливостями дитини.
Індивідуальна програма розвитку розроблена на 1 рік, двічі на рік (на кінець семестру і на кінець навчального року)переглядається і за потреби коригується. Важливою є оцінка динаміки розвитку дитини, збирання відомостей про її успіхи. Оцінювання здійснюється згідно з критеріями оцінювання та обсягом матеріалу, визначеним індивідуальною навчальною програмою. Воно, в основному, є стимулюючим. Згідно рекомендацій ІРЦ відведено 6 годин на тиждень для проведення корекційно-розвивальні занятть ( 2 години з практичним психологом, 2 години реабілітологом, та 2 години з логопедом), Оскільки вчителя-дефектолога в школі немає, при відсутності кадрів 2 год з логопедом не проводитья.
Практичний психолог Боднар Н. Й. заняття з учнем проводила із застосуванням відповідних діагностувань і методик.
В процесі підготовки до уроку в інклюзивному класі вчителі складали плани-конспекти уроку, в якому намагалися інтегрувати учбовий матеріал загальноосвітніх і спеціальних (корекційних) програм так, щоб на одному уроці діти з різним станом психофізичного і інтелектуального розвитку вивчали близьку за змістом тему, але на тому рівні засвоєння, який доступний для учня. Вся робота асистента вчителя та педагогічних працівників направлена на пробудження пізнавальної активності, розширення зони найближчого розвитку і реалізацію резервних можливостей дитини, формування у дитини віри в свої власні сили, у власні можливості.
Адміністрація та колектив школи постійно співпрацюють з працівниками ІРЦ.