Витяг із річного плану ліцею
Педагогічний колектив ліцею упродовж 2022-2023 навчального року працював над методичною проблемою «Місце і роль інтерактивних технологій у формуванні ключових компетентностей школярів». Робота проводилася відповідно до річного плану роботи, структури організації методичної роботи, що сприяло підвищенню рівня методичної підготовки педагогів, реалізації практичного впровадження методичної проблеми закладу.
Педагогічний колектив працював над вирішенням таких проблем:
̶ сприймання виробленню в учителів умінь і навичок самостійної роботи з метою безперервного підвищення своєї кваліфікації і вдосконаленню педагогічної майстерності;
̶ розвиток творчих здібностей педагогів, формування в них зацікавленості сучасними науковими ідеями, дослідницькою роботою;
̶ поліпшення методичної підготовки педагогічних кадрів.
Зміст методичної роботи визначається на основі аналізу результатів навчальної діяльності, вивчення стану ефективності організації навчального процесу. Практична реалізація завдань відбувається в усіх організаційних формах: масових, групових, індивідуальних, традиційних і нетрадиційних. Організовує і координує цю роботу методична рада. Перевага нею надається нетрадиційній системі методичного забезпечення, оскільки вона ґрунтується на особистісно орієнтованій моделі підготовки і підвищення кваліфікації педагога, якій властиві творчість, динамізм, різноманітність. У формуванні педагогічного та учнівського колективів значну допомогу надає психолог ліцею Бабинець Б.В. Він координує відносини між педколективом і адміністрацією, між учнівським колективом, дирекцією та їх батьками за такими напрямками: діагностика, корекція, психопрофілактика, консультативно – методична допомога, просвітницько-пропагандистська робота. Психолог на основі дослідження проблем навчально- виховного процесу вибрав актуальні питання для широкого обговорення, обґрунтував рекомендації, свої висновки, прогнози, засоби корекції, подолання негативних факторів при проведенні психолого – педагогічних тренінгів. Просвітницько-консультативна робота здійснюється під час психологічних семінарів, методичних об’єднань вчителів, круглих столів, у виступах на педагогічних радах, батьківських та учнівських зборах. Психолог забезпечує інтелектуальні та емоційно-вольові основи для утвердження педагогіки співробітництва, здорового способу життя і морально-духовних цінностей всіх учасників навчально – виховного процесу.
У практиці роботи ліцею доброю традицією є проведення методичного тижня. Розпочинають його вчителі вищої та першої категорій. Мета – показати різноманітні технології навчання і виховання в дії, мотивацію навчальної діяльності, форми знань учнів, диференціацію навчання в межах класу, використання передового досвіду. Педагоги під час проведення тижнів підвищують свою фахову, методичну майстерність, відвідують відкриті уроки, майстер – класи й позакласні заходи, роблять самоаналіз уроків з урахуванням перспективного досвіду.
Важливим аспектом зростання компетентності вчителів є організація їхньої самоосвіти, прагнення до самоаналізу педагогічної діяльності, засвоєння досягнень психолого – педагогічних наук і педагогічного досвіду, що сприяє розв’язанню та практичній реалізації актуальних проблем навчання й виховання учнів.
У ліцеї існують різні методи самоосвіти вчителів. Серед них: виступи на педагогічних радах, засіданнях методичних об’єднань, обмін досвідом під час круглих столів, проведення семінарів, педагогічних читань. Всі ці форми методичної роботи спрямовані на підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Традиційним є у кінці семестру систематичний підсумок самоосвітньої роботи вчителів. Кожен вчитель створює своє портфоліо. Педагоги мають можливість ознайомитися з перспективним плануванням роботи школи, основними документами, виставкою атестаційних матеріалів, методичними рекомендаціями, аналізом результативності навчальної роботи за навчальний рік.
Атестація педагогічних працівників надає широкі можливості в організації творчої майстерності вчителя. Традиційним стало проведення декади педагогічної майстерності, в якій беруть участь учителі, що атестуються. Учителі вчасно проходять курсову перепідготовку. Згідно графіка проводять відкриті уроки, презентують свій досвід роботи для членів атестаційної комісії.
Колективною формою методичної роботи у ліцеї є педагогічна рада. Кожному засіданню педагогічної ради передує серйозна підготовча робота, яка проводиться в рамках методичних тижнів і декад. Колективна методична робота будується як комплекс методичних заходів, об’єднаних темою, співзвучною темі педради. Завданням цього комплексу заходів є теоретичне вивчення проблеми колективом, показ розробок у дії, формування умінь та навичок впровадження їх у практику, формування навичок самоаналізу уроку. Організація методичної роботи з виходом на педагогічну раду не лише забезпечує системність та цілеспрямованість внутрішкільної методичної роботи, але й значно підвищує результативність самої педагогічної ради. Її постанова приймається неформально. Вона є логічним продовженням розпочатої в колективі роботи. Кожна проведена педагогічна рада – це колективний пошук, сходинка на вершину педагогічної майстерності, своєрідний індикатор позитивних і негативних процесів у житті закладу.
На базі ліцею функціонують 7 методичних об’єднань.
У їх діяльності практикуються різноманітні види роботи, але найбільшого поширення набули: творчий звіт, ділові ігри, практичні заняття. Ефективним засобом впровадження інноваційних технологій є предметні тижні. Це комплекс навчально-виховних заходів педагогічних об’єднань, спрямованих на розвиток творчості учнів, поглиблення та поширення знань з навчальних предметів і збагачення науково-методичним досвідом вчителів ліцею. Було проведено відкриті уроки та позакласні заходи, учителі виносили на суд колег свій досвід, свою концепцію, авторську майстерність, ділилися досвідом роботи по проблемах. Така форма роботи дає педагогам можливість апробації нових педагогічних технологій, нових форм організації шкільного уроку та позакласної роботи, які вони використовують у своїй педагогічній діяльності.
На належному методичному рівні у минулому навчальному році працювали всі методичні об’єднання.
Особлива увага під час організації методичної роботи приділялася роботі з молодими вчителями. Для цього використовувалися такі форми роботи:
парне співробітництво (досвідчений вчитель – молодий вчитель), індивідуальні консультації, заняття школи молодого вчителя, мета якої – вивчення технології сучасного уроку.
Учителі ліцею йдуть в ногу з часом, широко впроваджують у практику роботи інноваційні технології. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше педагогів закладу.
Ведеться робота з обдарованими дітьми.
Проводилось відстеження знань і умінь учнів за результатами семестрових та річних контрольних робіт. Результати знайшли відображення в наказах по школі.
Контроль за якістю викладання здійснювався декількома шляхами:
- Персональний контроль (бесіди, анкетування), відвідування уроків вчителів ліцею, прийнятих на роботу в поточному році. Адміністрацією вивчалася система роботи вчителів, які проходили атестацію в 2022-2023 н.р.
- Тематичний контроль. У ході перевірки вивчався рівень знань і умінь учнів на уроках.
- Класно-узагальнюючий контроль.
В 2023-2024 н. р. адміністрації закладу необхідно здійснити персональний контроль роботи вчителів, які мають низький рівень навчальних досягнень учнів з предметів.